Cu ce am plecat eu de la cel mai tare eveniment Business Days decembrie 2013

Pe 10 si 11 decembrie, la invitatia mentorului meu: Adrian Iacob, caruia ii multumesc in mod special, am fost la cel mai mare eveniment de business din tara: Business Days, organizat de Laszlo Pacso.

Business Days Bucuresti decembrie 2013
M-am bucurat foarte tare, pentru ca am invatat multe lucruri, pentru ca m-am reintalnit cu prieteni dragi si oameni care ma inspira mereu cand ii revad, m-am umplut de mult energie si am plecat mai motivata ca niciodata sa imi urmez visul.

Business Days Bucuresti decembrie 2013
Am fost placut surprinsa sa o vad pe Mihaela Tatu, care a prezentat acest mare eveniment, alaturi de Calin Iepure. Am descoperit-o altfel pe Mihaela, mai umana, mai calda, mai plina de energie si de blandete, toata numai un zambet si de la care mi-am si notat o fraza, cu care am rezonat:
“Nu stai sa te gandesti la limitari cand iti doresti foarte mult.”

MIhaela_Tatu_la_Business_Days Bucuresti decembrie 2013
Unul dintre cei pe care ii admir si care au avut un discurs foarte ferm si concis a fost Silviu Hotaran, 12 ani CEO la Microsoft Romania.
“Un computer pe fiecare masa in fiecare casa cu Microsoft software instalat” – Bill Gates
El a adaugat: “Noi toti vindem in viata.
Obiectivul final = clientul care ma vinde mai departe.”

“A fi impreuna e un inceput. A ramane impreuna e un progres. A lucra impreuna e un succes.” – Henry Ford
O alta intrebare notabila, de ne-a ridicat-o Dl. Silviu: “Cand aleg sa lucrez cu cineva e important sa il plac eu sau sa ma placa el pe mine?”

E bine sa ne concentram pe aspectele pozitive pentru ca atunci ii amplificam acele calitati.
Leadership-ul e modul cum reusesti sa duci lumea, sa coalizezi lumea pentru un scop comun.

Business_Days Bucuresti decembrie 2013
Diana Vitan ne-a povestit pe scurt, desi spunea ca de obicei, vorbeste mult, despre o emisiune care a impresionat-o foarte mult si pe care v-o recomand cu caldura: “Orasul de sub oras”.E o poveste despre aurolacii, oamenii care traiesc in reteaua de canale de sub Bucuresti, era un documentar in care erau intrebati acei copii la vremea primului reportaj ce-si doresc de la ziua de maine. Si unul spunea ca vrea sa supravietuiasca, altul spunea ca nu stie daca mai prinde ziua de maine, altul spunea ca vrea sa fie boss. Toti radeau de el. Insa, dupa ani de zile, luandu-li-se iar interviu, cel care a zis ca vrea sa supravietuiasca, supravietuia cu greu, cel care nu stia daca mai prinde ziua de maine, murise, iar cel care vroia sa devina boss, avea o familie fericita, avea un job stabil si un camin ok.
Cert e ca ceea ce gandim ne determina viata, de aceea Diana are un motto in viata: “Pot pentru ca eu cred ca POT” (Virgilio) si de asemenea, “Atitudinea determina altitudinea.” Dream BIG.Diana Vitan la Business Days Bucuresti

Adrian Florea ne-a zis: “Timpul e prea scurt pentru a-l irosi pe nimicuri.”
Ne-a povestit o poveste emotionanta despre cum a tot amanat “smotocirea” copiilor sai, isi tot spunea ca o sa ii smotoceasca mai incolo, ca avea alte lucruri urgente de facut si pana la urma, cand in sfarsit a avut timo, acestia erau deja mari. Recunosc, mi-au dat lacrimile.
A mai spus cateva lucruri care m-au atins:
“Nu mai am timp sa imi fie frica. Nu mai am timp sa traiesc ceva ce nu imi doresc. Acel mai incolo s-ar putea sa nu mai existe.”

Pentru ca a luat si premiul ca cel mai bun speaker, a incheiat cu
“In momentul in care dai drumul pasiunii, ajungi sa traiesti astfel de momente emotionante.”

S-a discutat mult despre: Cum sa fii un leader bun?
1. CLARITATE
2. CONSECVENTA MASURABILA
3. INCREDERE
Adrian Cioroianu de la Intel Corp. ne-a facut o paralela intre Leaderul Multiplicator si Leaderul Diminuator.
Exista 2 mari categorii de leaderi: cel care multiplica, amplifica inteligenta si cel care diminueaza, seaca inteligenta, care omoara creerele din jur.
5 lucruri care fac diferenta, cum recunosti un leader multiplicator:
–  initiatori de dezbateri
–  eliberatori
– provocatori
– investitori
– magneti de talente
Acesti leaderi impart controlul cu echipa – astfel diminueaza stresul. Acesti leadei asculta, comunica, deleaga, provoaca la dezbateri, nu fac micromanagement.
Pe cand leaderii diminuatori nu asculta parerile altora, controleaza cat de des pot, sunt egoisti, nu deleaga si fac micromanagement.
Eu am avut parte de ambele categorii de-a lungul timpului si mi-a ramas in suflet un astfel de leader, care mi-a fost manager – Anda Delia Mirita, pe care o stimez, o apreciez si care este un exemplu pentru mine.

Dan Berteanu – autentic, foarte carismatic. Ne-a spus o poveste de cand cara navete de apa minerala: “Respectul pentru munca l-am invatat de la Bl. Bebe” (acesta fiind patronul buticului unde cara navetele).
Ce am mai retinut in afara de felul hatru de a spune povesti, ca Dan, timp de 6 luni a carat navete si nu a intarziat nici o zi la munca si a nu a spart nici o sticla.
Si ca si sfat pretios transferat catre noi, catre public:

“SA FACI CEEA CE SPUI CA FACI.”

SA FACI BINE CEEA CE FACI.”

Asta se numeste COMPETENTA.

Business-days-decembrie-2013
Felix Daniliuc, director general la Raiffeisein ne-a intarit ideea de leader multiplicator prin urmatoarele 3 propozitii: “Leaderul inseamna echipa. Daca putem da aripi celor de langa noi, asta inseamna ca suntem leader. Nu exista leader fara echipa.”

Dacian Pallady ne-a mai zis ca in vremurile noastre capacitatea de a intelege si de a ne adapta la ceea nu intelegem pe deplin se numeste flexibiliate si e extrem de importanta.
Ne-a mai amuzat pe toti in sala ceva ce a zis dl. Dacian: “Dragilor, renuntati sa mai sperati la un trecut mai bun.”
Sau altfel spus: Viitorul nu mai este ce a fost.”
Mihaela Stroe ne-a spus din partea sotului ei: “Nu conteaza cand si unde se intampla, conteaza sa te prinda pregatit.”
Atitudinea si performanta pleaca de la respectul de sine.
Atitudinea determina activitatile pe care le faci care determina rezultatele care determina stilul de viata.
Dragos Anastasiu ne-a spus: “Actioneaza in spiritul excelentei. Este singurul loc unde nu exista aglomeratie.”
E important sa actionam ca modele pentru ceilalti, sa facem ceea ce spunem ca facem.
Principalii clienti sunt colegii nostri. Daca ei sunt multumiti de noi, atunci vor fi si ceilalti.
E important sa activam si sa imputernicim echipa si sa mentinem focusul si entuziasmul pentru servicii de excelenta.
Mihai Stanescu de la RoCoach a spus ceva ce m-a facut sa ridic spranceana: “Nimeni nu a fost schimbat de ceea ce am spus eu. Toti s-au transformat datorita a ceea ce au inteles ei.”

O alta vorba de duh cu care ne-a delectat el:
“Suntem ceea ce facem in mod repetat.” – Aristotel
Tot el ne-a mai mentionat ca teama si stresul ne impiedica sa facem lucruri minunate. Daca nu te adapatezi, mori. Conteaza cu ce vii diferit – UNICITATEA. Si faptul ca aceasta criza ne-a orientat spre noi insine.
De la Alexandru Lapusan am remarcat cateva lucruri: unul dintre cele mai importante elemente intr-o firma e sa fie FUN. El are grija sa existe jocuri in echipa lui si oamenii sa fie bucurosi ca vin la munca. Ne-a zis el: Nu il vrei in echipa pe unul care scrie pe facebook ce nasol ca e luni.
La fel, a vorbit despre faptul ca fiecare membru al echipei e valoros chiar daca e foarte diferit de un altul. Fiecare om este pretios si pretuit. Aceasta a fost cea mai mare provocare a lui de cand si-a infiintat compania: crearea unei adevarate echipe valoroase si cu spirit de echipa.
A mai zis o chestie misto: “Hai sa nu ne uitam cine a gresit, cine e vinovatul, sa vedem unde e problema si sa o rezolvam.”

Amaliei Sterescu, i s-a pus o intrebare din public: ce beneficii are o femeie in business si ea, foarte calda, eleganta si onesta a raspuns ca ea nu a avut nici un bebeficiu ca a fost femeie. Ce conteaza e multa munca, viziune si claritate in ce ne dorim.

Business_Days Bucuresti decembrie 2013
Apoi Bogdan Comanescu, unul dintre preferatii mei ne-a exemplificat cum EXCELENTA FACE DIFERENTA.

Business_Days Bucuresti decembrie 2013
80% din oameni stiu exact ce nu este cum trebuie in afacerea lor. De ce nu schimba?
Merge si-asa, s-au obisnuit asa …. Ce ne-a zis Bogdan: “Clientul uraste sa faca efortul de a repara greselile noastre.”
Exista 4 mari zone unde trebuie sa actionam, mai zice el:
1. Produs
2. Promovare / Marketing
3. Asamblare
4. Vanzare
Cand vine vorba de schimbare, determina-i pe ceilalti sa o propuna, nu o propune tu.
Pentru ca business days a fost impartita si in workshop-uri, am intrat la workshop-ul de Business Networking eficient, unde am apucat sa notez cate ceva de la cei de la masa de prezidiu:
1. Propune-ti obiective clare
2. Care e povestea ta? Pregateste-te sa o spui.
3. Prima impresie se poate face doar o data si conteaza in primele 8 secunde.
4. Focuseaza-te pe calitate, nu pe cantitate.
5. Focuseaza-te pe ceilalti.
6. Alege locurile si oamenii care au acelasi interes cu tine.
7. Incepe sa scrii
8. Asculta activ
9. Incearca sa intelegi nevoilor celorlalti
10. Ofera ajutor
Un alt sfat: “Veniti mancati la conferinte.” S-au facut glume ca lumea cum vine la o conferinta se buluceste la mancare si nu se concentreaza pe ceilalti, adica sa faca networking de calitate, ci se concentreaza pe mancare.
De retinut pentru un networking de calitate: prezenta, aparitia, zambetul si cartile de vizita.
Mihai Stanescu ne-a mai spus ca cel mai important lucru si pe care multi il ignoram, e cum ne purtam cu noi insine, ca asa cum e relatia cu noi, e orice relatie pe care o avem cu oricine, iar daca nu ne respectam pe noi, cum am putea sa ii respectam pe ceilalti? Modul in care ai grija de tine arata modul in care poti sa ai grija de orice si de oricine.

De asemenea, e vital pentru orice business sa avem o baza de date, in care sa pastram tot ce discutam cu clientii, un CRM – Customer Relationship Management. Ni s-au si dat niste exemple de CRM-uri gratuite: salesforce.com, base.com si freecrm.com.

Un alt citat pe care mi l-am notat si care m-a pus pe ganduri:
“Ceea ce e esential e invizibil ochiului liber.” – Antoine de Saint-Exupery
De-aici si urmatoarele ganduri pe care Silviu Hotaran ni le-a impartasit:
“Vedem numai ce stim. Tindem sa vedem ceea ce ne dorim. Intotdeauna ceea ce nu vedem este mai mare. “
O definitie frumoasa: Leadership-ului = Strategie + Caracter.
Si daca ar fi sa te lipsesti de una dintre ele, aceasta este Strategia.

Business_Days Bucuresti decembrie 2013
Ionut Budisteanu – un tanar de 18 ani, inventator – a inventat masina care merge fara sofer, despre care ne-a spus ca in mai-iunie o vom avea pe strazile din Romania, la un pret aprox de 5000 de euro, ceea ce e o mare realizare. Ne-a mai zis printre altele si: “Trebuie sa faci din oportunitate o necesitate.”

O alta aparitie demna de mentionat a fost cea a marelui actor: Mircea Albulescu, ce ne-a lasat cu o vorba de duh plina de intelepciune, care mi-a dat de gandit: “Daca nu il cunosti pe Dumnezeu te intrebi mereu ce este adevarul.”

Business_Days Bucuresti decembrie 2013
Nu pot sa inchei fara sa il mentionez pe cel care a avut cel mai spectaculos discurs: Petrus Stuparu, care a ridicat toata sala in picioare, nu mai stiu exact despre ce a vorbit, ma uit acuma pe notite ca nu am notat nimic la el decat Extraordinar. Ne-a energizat, am ras ca la o comedie. Aici mai bine ca niciodata se confirma vorba aia:
“Oamenii vor uita ce ai spus, oamenii vor uita ce ai făcut, dar oamenii nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă.” – Maya Angelou

Petrus Stuparu la Business Days Bucuresti decembrie 2013
Ar mai fi multe de spus, dar am sa inchei ca sa nu te plictisesc prea tare, cu 2 citate care mi-au intrat la suflet: “E mai bine sa luam o hotarare gresita, dar sa ramanem uniti.”

“Ca esti sau nu ingrijorat pentru ceva, rezultatul este acelasi.” – Mru Patel

Sarbatori fericite!!!!
Pupici,

Stefana

Business_Days Bucuresti decembrie 2013

Articol publicat joi, 26 decembrie 2013 la ora 0:59 in categoria Dezvoltare Personala. Poti urmari comentariile via RSS 2.0. poti raspunde, sau poti face trackback de pe site-ul tau.

6 comentarii

  1. Paul a zis:

    Foarte reusit articol Stefana. L-am savurat de la inceput pana la capat si m-a facut sa imi amintesc de clipele frumoase de la Business Days. Multumesc ! 🙂

    ... pe 26 decembrie 2013.
  2. Flori Cilinca a zis:

    La multi ani Stefa de Sf Stefan !!
    Iti doresc mult succes in tot ceea ce faci si felicitari inca odata pentru initiativa de a face acest blog si pentru minunatele cuvinte pe care le scri si cu care ne incanti.
    Te pup.
    Flori

    ... pe 27 decembrie 2013.
  3. Ramona Zamfir-Danciulescu a zis:

    Foarte frumos articolul, mi-ai facut pofta de inca un Business Days! Si a propos, m-am simtit ca atunci cand eram mica si nu vroiam sa se termine desenele: as fi mai fi vrut! Te pup! 🙂

    ... pe 28 decembrie 2013.
  4. Adrian Sb a zis:

    Excelenta prezentare. Imi pare rau ca din cauza distantei nu pot participa la aceste manifestari.
    V-ati imbogatit cu informatii si mai ales cu trairi intense. Niste fericiti!

    ... pe 31 decembrie 2013.
  5. Toma a zis:

    Iti multumesc Stefana.O prezentare de inalta clasa.Regret ca nu am reusit sa te cunosc pana in prezent.Anul acesta incepem prin a ne cunoaste chiar pe 9 ianuarie ,cand voi fi prezenta la wordshop-ul tau.Sper sa vin cu echipa.
    Te imbratisez cu drag!
    Steliana

    ... pe 2 ianuarie 2014.
  6. Camy a zis:

    Foarte frumoasa prezentarea. Am urmarit si eu cateva prezentari inregistrate de la Business Days 2013. Sunt niste oameni deosebiti de la care avem intotdeauna ceva de invatat.

    Iti doresc un an nou cu sanatate si multe realizari!

    ... pe 3 ianuarie 2014.

Comentezi?

Sau completeaza:



Cum te ajuta actoria sa iti imbunatatesti toate aspectele vietii?
  • Ai incredere in tine, fii un om cu Atitudine
  • Intelege-te pe tine si comunica usor cu oricine
  • Dezvolta relatii frumoase si armonioase cu cei dragi
  • Cum poti sa faci o afacere de succes
Introdu numele tau si adresa de mail si iti voi trimite imediat PDF-ul gratuit in care iti explic cum te ajuta tehnica de Arta a Actorului pentru a-ti imbunatati aspectele esentiale ale vietii:


Vrei sa primesti noutati de la mine?